1 Maja-Krakowska – Trwa budowa podpór wiaduktu

2 godzin temu
Zdjęcie: 1 maja


Na budowie połączenia ul. 1 Maja z ul. Krakowską powstaje w tej chwili m.in. konstrukcja nośna wiaduktu nad torami kolejowymi. Wyzwaniem logistycznym był transport na plac budowy belek długości 36 metrów o wadze jednostkowej 15 ton.

Elementy konstrukcyjne nowego obiektu mostowego, który powstanie nad torami kolejowymi, przyjechały niedawno koleją z Luksemburga, a następnie drogą ze stacji Częstochowa Stradom. W związku z wymiarem belek zestaw transportowy składający się z ciągnika oraz naczepy musiał mieć łączną długość ponad 40 metrów.
Docelowo obiekt nad torami będzie posiadał trzy przęsła po 7 belek każde. Belki zostały wykonane ze stali samopatynującej, co zapewnia im wysoką wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne.

W ramach inwestycji trwa w tej chwili także przebudowa ronda Mickiewicza oraz skrzyżowania ul. Krakowskiej z ul. Ks. Wróblewskiego. Całość kosztować będzie ok. 95 mln zł (z dofinansowaniem blisko 60 mln zł pozyskanym przez miasto z krajowego programu inwestycyjnego Polski Ład).

Aktualny etap prac na poszczególnych odcinkach placu budowy połączenia 1 Maja-Krakowska :
– od strony ronda Mickiewicza: roboty branży sanitarnej – kolizje wodociągowe (kontynuacja); kolizje gazociągowe, roboty branży energetycznej – przebudowa kolizji energetycznych alei Niepodległości – 1 Maja (kontynuacja); roboty branży teletechnicznej – przebudowa kolizji teletechnicznych alei Niepodległości (kontynuacja); roboty branży drogowej – rozbiórka nawierzchni z kostki granitowej regularnej i nieregularnej; korytowanie pasa jezdni;
– w ul. 1 Maja: prace w zakresie kolizji wodociągowej, roboty branży sanitarnej – kolizje wodociągowe, przebudowa kanalizacji deszczowej na dojeździe do torów kolejowych oraz w ciągu dawnego śladu 1 Maja, korytowanie pod fundament muru oporowego, beton wyrównawczy pod fundament muru oporowego;
– wiadukt drogowy: betonowanie filara podpory, zbrojenie oczepu;
– teren kolejowy: rozpoczęcie budowy przejazdu, przystąpienie do prac związanych z przebudową sieci trakcyjnej na terenie kolejowych;
– ul. Ogrodowa / ul. Stawowa: prace przy budowie muru oporowego z bloczków drobnowymiarowych wraz z nasypem z gruntu zbrojonego, korytowanie pod fundament muru oporowego, wykonanie przebudowy przyłącza kanalizacji sanitarnej.
– ul. Stawowa / ul. Krakowska: budowa nasypu drogowego wraz z profilowaniem pod dolne warstwy konstrukcyjne;
– ul. Krakowska: kontynuacja przy przebudowie kolizji wodociągowych – odcinki w żeliwie, kontynuacja prac branży drogowej – korytowanie, kontynuacja prac w zakresie kanalizacji deszczowej.

Źródło: MZD/UM Częstochowa

Idź do oryginalnego materiału