
Grupa 1: Nadzieja jako kotwica duszy
Fragment do analizy:
Nadzieja jest pewną i niezachwianą „kotwicą duszy”, która prowadzi nas ku pełni życia w Chrystusie.
Zadanie:
Stwórzcie symboliczny rysunek lub metaforę przedstawiającą nadzieję jako kotwicę duszy. Jakie konkretne postawy pomagają człowiekowi „zakotwiczyć się” w wierze? Podzielcie się przykładami z życia młodzieży.
Prezentacja: Omówienie rysunku/metafory i wniosków z pracy grupy.
Grupa 2: Pielgrzymowanie jako obraz życia
Fragment do analizy:
Wszyscy jesteśmy pielgrzymami, a Wielki Post jest czasem refleksji nad naszym wspólnym podążaniem drogą nadziei i nawrócenia.
Zadanie:
Zaprojektujcie mapę „duchowego pielgrzymowania” młodego człowieka. Jakie są najważniejsze etapy tej drogi? Jakie trudności może napotkać? Co pomaga, a co przeszkadza w wędrówce ku Bogu?
Prezentacja: Przedstawienie mapy i krótkie omówienie etapów pielgrzymowania duchowego.
Grupa 3: Migranci i pielgrzymi – wyzwanie dla chrześcijan
Fragment do analizy:
Zaangażowanie na rzecz migrantów i pielgrzymów pozwala nam odkryć, czego Bóg od nas oczekuje.
Zadanie:
Przygotujcie krótką scenkę lub dialog ukazujący dwie różne postawy wobec migrantów i osób potrzebujących. Jak można realizować chrześcijańskie wezwanie do pomocy w codziennym życiu?
Prezentacja: Odegranie scenki lub przedstawienie wniosków z dyskusji.
Grupa 4: Wspólne budowanie Kościoła
Fragment do analizy:
Kościół jest wspólnotą podążającą razem, słuchającą siebie nawzajem i otwartą na działanie Ducha Świętego.
Zadanie:
Stwórzcie plakat lub ulotkę promującą konkretne sposoby zaangażowania młodzieży w życie Kościoła. Jak młodzi mogą aktywnie uczestniczyć w parafii, szkole czy w grupach duszpasterskich? Jakie inicjatywy warto rozwijać, by Kościół rzeczywiście był „wspólnotą podążającą razem”?
Prezentacja: Omówienie plakatu/ulotki i dyskusja nad pomysłami na aktywizację młodzieży w Kościele.
Grupa 5: Czuwanie i ufność w Boże prowadzenie
Fragment do analizy:
Ufaj więc, duszo moja, ufaj, bo nie znasz dnia ani godziny. Czuwaj pilnie, wszystko gwałtownie przemija.
Zadanie:
Zaprojektujcie „duchowy budzik” – plakat lub notatkę, który przypomina o konieczności czuwania i zaufania Bogu. Jakie konkretne działania pomagają zachować duchową czujność w codziennym życiu?
Prezentacja: Omówienie plakatu/notatki i dyskusja nad znaczeniem czujności duchowej.