Poza repertuarowym wyświetlaniem w kinach, również społeczność ambasadorów serialu organizuje w całej Polsce pokazy grupowe, które nierzadko mają sale zajęte do ostatnich miejsc. W wielu miejscowościach można wybrać się na taki pokaz czy to do kina sieciowego, lokalnego czy domu kultury. Kina widząc ogromne zainteresowanie same wstawiają do repertuaru kolejne odcinki lub powtarzają wyświetlanie od 1 odcinka. Już pojawiają się pierwsze całodzienne maratony z 4. sezonem.
PRZECZYTAJ>>> Aktorzy „The Chosen”: Otrzymujemy wiadomości od ateistów
W kinach można zobaczyć cały 4. sezon
Polska prapremiera 4. sezonu, która odbyła się 26 stycznia w warszawskich Złotych Tarasach, poprzedzona została premierami w Los Angeles oraz Londynie. Na polskie wydarzenie dostępnych było 2 tysiące biletów. Dostępne bilety na główną salę wyprzedały się w mniej niż 24 godziny. W prapremierze wzięły udział także gwiazdy serialu Jonathan Roumie (wcielający się w postać Jezusa) oraz Elizabeth Tabish (Maria Magdalena).
W weekend otwarcia 95 kin w Polsce odwiedziło ponad 12 tysięcy widzów. W Stanach Zjednoczonych natomiast serial uplasował się na 2 miejscu w amerykańskim box office, zbierając ponad 14 milionów dolarów. W polskich kinach można zobaczyć cały 4. sezon, wyświetlane są w setach po 2 odcinki. Oglądania jest więcej ponieważ same odcinki są dłuższe niż w ubiegłym sezonie, a całość to ponad 9 godzin obrazu.
Serial oparty na historii Jezusa opowiedzianej z perspektywy osób, które znały go osobiście, zbiera pozytywne opinie od krytyków filmowych oraz widzów na całym świecie. Najnowszy sezon serii, słowami reżysera i twórcy całego przedsięwzięcia Dallasa Jenkinsa, będzie „najbardziej emocjonalnym z dotychczasowych”.
Do początku maja serial dostępny jest tylko i wyłącznie w kinie. Następnie zostanie udostępniony widzom za darmo w aplikacji The Chosen i online. Na produkcję czwartego sezonu złożyło się 78 000 fanów serialu z całego świata, głównie ze Stanów Zjednoczonych.
Kiedy zobaczymy piąty sezon?
Wciąż trwa zbiórka na 5. sezon serialu, którego całkowity koszt szacowany jest na 50 milionów dolarów. Rozpoczęcie zdjęć do kolejnego sezonu planowane jest w maju. The Chosen to pierwszy tego rodzaju wielosezonowy serial opowiadający historię Jezusa w przełomowy sposób. Początkowo oparty na crowdfundingu i pomocy fanów, dzisiaj na świecie dystrybuowany jest we współpracy z amerykańsko-kanadyjską wytwórnią filmową Lionsgate.
Serial zebrał łącznie 10 milionów obserwujących na wszystkich globalnych platformach społecznościowych. Szacuje się iż ponad 200 milionów osób na świecie zobaczyło przynajmniej jeden odcinek. The Chosen wciąż będąc na czele najpopularniejszych seriali wielu platformach streamingowych, jak Amazon Prime, Peacock i Netflix, bije także popularność w kinach i stacjach telewizyjnych na całym świecie. Odcinki serialu zebrały ponad 600 milionów wyświetleń w 175 krajach.
Twórcy serialu wraz z fundacją Come&See planują przetłumaczyć serial na ponad 600 języków. Serial dostępny jest za darmo w aplikacji The Chosen i online na watch.thechosen.tv
KAI,pa/Stacja7
Źródło
atom