[Materiał partnera] Każdy przedsiębiorca, którego celem jest rozwój swojej działalności, powinien przede wszystkim skutecznie promować ofertę swojej firmy. w tej chwili dobra reklama stanowi nieodłączny element każdej strategii marketingowej, niezależnie od branży w jakiej się działa. Dzisiejszy rynek jest szczególnie przepełniony różnymi produktami oraz usługami, a przemyślany przekaz reklamowy pozwala w dotarciu do potencjalnych klientów, jednocześnie wpływając na ich motywacje zakupowe. Od lat konsumenci są wręcz bombardowani różnymi rodzaju treściami promocyjnymi; nie wszystkie reklamy są jednak formułowane w odpowiedni sposób, w efekcie całkowicie nie zapadają w pamięć. Przekaz reklamowy to solidny zbiór informacji, jakie firma decyduje się przekazać swoim potencjalnym klientom za pośrednictwem różnego rodzaju mediów oraz nośników. Jego głównym celem jest przede wszystkim przedstawienie oferty przedsiębiorstwa, a także wzbudzenie zainteresowania konkretnymi usługami bądź produktami.
Poznaj podstawowe funkcje reklamy – zainspiruj się!
Chociaż nie każdy może być tego świadom, faktem jest iż przekaz promocyjny oddziałuje na wybory oraz zachowania konsumenckie. Rola reklamy skupia się przede wszystkim na informacji, perswazji, a także przypomnienia.
• Rola informacyjna ma za zadanie przedstawić Klientom korzyści wynikające z korzystania z oferowanych rozwiązań. Takie rozwiązanie pozwala konsumentom dokonać świadomego wyboru spośród dostępnych opcji na rynku.
• Rola perswazyjna skupia się na wpływaniu na motywacje zakupowe potencjalnych klientów. Większość przedsiębiorców wykorzystuje ku temu techniki emocjonalne: hasło, slogan marki, obietnica szybkiego rozwiązania problemu oraz atrakcyjna zniżka.
• Rola przypominająca obejmuje spójne przekazy reklamowe, pozwalające regularnie przypominać klientom o istnieniu firmy, jej produktach, nowościach oraz usługach. Takie działania mają na celu budowie lojalności i zaufania, co oddziałuje na pozytywny wizerunek marki.
O sukcesie danej reklamy decyduje także umiejętność wyboru najlepszego kanału promocyjnego. Mimo iż może wydawać się, iż w tej chwili prawdziwy prym wiedzie reklama online, tradycyjne formy wciąż stanowią istotny filar marketingu XXI wieku.
Ścianki reklamowe jako niesłabnący element reklamy tradycyjnej
Ścianki reklamowe to jeden z nośników, który jest w stanie skutecznie pobudzić wyobraźnię. Nie są one reliktem przeszłości; wręcz przeciwnie, wciąż stanowią modny, uniwersalny, a przy tym wielofunkcyjny nośnik, który z powodzeniem można wykorzystywać na naprawdę wiele sposobów. Ten nieodłączny element branż eventowych, znakomicie odnajduje się w przestrzeni publicznej. Co więcej, reklama umieszczona na ściance może pełnić wszystkie wspomniane wcześniej role – o ile tylko zostanie odpowiednio zaprojektowana. Wie o tym między innymi firma Omega System, która na swojej stronie internetowej, www.scianki.info.pl, prezentuje rozmaite formy starannie zaprojektowanych ścianek reklamowych, wykonanych na zamówienie klientów pochodzących z naprawdę wielu branż. Tego typu produkty mogą przybrać naprawdę różną formę, łącząc się w solidne systemy reklamowe, godne uwagi choćby przedsiębiorców działających w dość nietypowych branżach. Postaw na solidny przekaz, umieszczając go na wybranej przez siebie ściance. Reklama tradycyjna wciąż ma moc – wykorzystaj ją w najlepszy dla siebie sposób.