Projektowanie doświadczeń czy interfejsów nie zawsze ma prowadzić do kooperacji. Czasem ma budować przewagę strony projektującej, aby można było osiągnąć cele ekonomiczne, na które świadomie nie zgodziliby się użytkownicy, gdyby dysponowali wystarczającą wiedzą. Wśród UX-owych grzechów przeciw kooperacji są oczywiście dark patterns, stosowane niemal powszechnie. Badanie przeprowadzone w 2024 r. przez Międzynarodową Sieć Ochrony Konsumentów (ICPEN), […]
Powiązane
Tragiczny atak na kościół. Dżihadyści zamordowali 30 osób
1 godzina temu
Katastrofa kolejowa w Niemczech. Są ofiary śmiertelne
1 godzina temu
Leon XIV wzywa do zaprzestania wojen
1 godzina temu
Całe to kino. MFF Nowe Horyzonty 2025
4 godzin temu
Polecane
Bitcoin blisko 120 000 USD ale zaraz kurs może zanurkować!
1 godzina temu